Dat de RAI al meer dan honderd jaar tentoonstellingen organiseert, waarop fietsen, motorfietsen en/of auto’s te zien zijn, is bekend. Minder bekend zijn de tentoonstellingen die in de dierentuin van Den Haag werden gehouden. Ook auto’s van Spyker werden in de dierentuin getoond.
In de negentiende eeuw werden in in Amsterdam (Artis, 1838) en Rotterdam (Diergaarde, 1857) dierentuinen gevestigd. Den Haag bleef niet achter en in 1863 verscheen er de Haagsche Dierentuin. In deze dierentuin kon men vooral planten en vogels bewonderen. Daarnaast beschikte de dierentuin over een groot hoofdgebouw, waar evenementen konden worden georganiseerd. Dat waren bijvoorbeeld toneelvoorstellingen, muziekuitvoeringen en tentoonstellingen. Hoewel de RAI-tentoonstellingen in Amsterdam het bekendst zijn, werden er ook rijwiel- en autotentoonstellingen in Den Haag gehouden. In 1904 was er bijvoorbeeld een rijwieltentoonstelling in het hoofdgebouw. In mei 1908 werd, twee maanden na de RAI-tentoonstelling, eveneens een autoshow in de dierentuin van Den Haag georganiseerd. Net als eerder in Amsterdam, exposeerde de Haagse firma Verwey en Lugard’s Automobiel Maatschappij in het hoofdgebouw in de dierentuin auto’s van Spyker.
Ofschoon er direct na de Eerste Wereldoorlog veel vraag was naar nieuwe auto’s, hield de RAI nog geen tentoonstelling. Vanwege het uitblijven daarvan, staken een aantal Haagse ondernemers de hoofden bij elkaar en besloten dan maar zelf een tentoonstelling te organiseren. In april 1921 vond deze eerste grote autotentoonstelling sinds 1908 in het hoofdgebouw van de dierentuin plaats. De daar getoonde auto’s trokken heel veel publiek. Ook het nieuwe model van de Amsterdamse autofabriek kon er worden bewonderd. In de dierentuin toonde de fabriek een speciaal tentoonstellingschassis van de Spyker C4 en een lichtgekleurde Spyker 30/40 pk C4 open tourer. Van de tentoonstelling zijn een paar foto’s bekend.
De dierentuin in Den Haag moest in 1943 de deuren sluiten. Het hoofdgebouw, ook bekend als het Moors Paleis, werd na de oorlog nog gebruikt voor evenementen. Het werd in 1968 afgebroken.
Meer foto’s van Spyker auto’s op tentoonstellingen in Nederland en in het buitenland (van 1903 tot en met 1922) staan in het nieuwe boek over de Amsterdamse autofabriek Spyker.